آماده‌سازی ATF 2024: آینده‌ای نو در گردشگری ترکیه

با سلجوق مرال، رئیس هیئت مدیره GM Center، درباره نمایشگاه گردشگری آنتالیا که در اکتبر امسال برگزار خواهد شد، نمایشگاه گردشگری آفریقا که در ماه مه سال آینده برگزار می‌شود، و همچنین مجله GM، بزرگ‌ترین نشریه گردشگری ترکیه، گفت‌وگو کردیم.

با شور و شوق، در حال آماده‌سازی با تمام توان هستیم

آقای سلجوق مرال، انتظارات شما از ATF 2024چیست؟
نمایشگاه گردشگری آنتالیا یک داستان واقعی دارد. شکل‌گیری، تولد و توسعه آن، همه داستان‌هایی واقعی هستند. این یک پروژه بود که ما در سال ۲۰۱۹ با ۳-۴ هزار متر مربع آغاز کردیم و افراد کمی به آن باور داشتند. امروز ما ششمین دوره نمایشگاه را سازماندهی می‌کنیم که دو سال آن در دوران همه‌گیری گذشت. شاید ما تنها شرکتی در جهان باشیم که در دوران همه‌گیری نمایشگاهی برگزار کرد و آن را با موفقیت به انجام رساند. ما در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳چهار نمایشگاه برگزار کردیم.
نمایشگاه گردشگری آنتالیا در تاریخ ۲۳-۲۴-۲۵ اکتبر امسال برگزار خواهد شد و انتظارات من بیش از همیشه است. زیرا ATF-24 امسال در مساحتی به وسعت ۳۵ هزار متر مربع و به مدت سه روز برگزار خواهد شد. این نمایشگاه به عنوان یک برند جهانی ترکیه‌ای رشد کرده و به بلوغ رسیده و با انتظاراتی از ۳۰ هزار بازدیدکننده، درهای خود را باز خواهد کرد. امسال، نمایشگاه گردشگری آنتالیا به رشد سریع خود در جهت تبدیل شدن به یک نمایشگاه مهم برای گردشگری ترکیه، گردشگری منطقه‌ای و فعالان گردشگری جهانی ادامه خواهد داد. ما با شور و شوق و با تمام توان در حال آماده‌سازی هستیم.

چه نوآوری‌ها، روندها و رویدادهایی در ATF 2024 برجسته خواهند بود؟
ما در نمایشگاه گردشگری آنتالیا یک قالب ثابت داریم. اولین تغییر آشکار، گسترش مساحت، افزایش تعداد شرکت‌ها، افزایش تعداد غرفه‌ها و افزایش مدت زمان برگزاری نمایشگاه است.
امسال تقریباً هزار برند گردشگری با ما خواهند بود؛ در حالی که سال گذشته ۶۸۰ برند در نمایشگاه شرکت کردند. تغییر مهم دیگر این است که امسال نمایشگاه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. تا امروز، ما همیشه آن را به مدت دو روز برگزار کرده‌ایم؛ این اولین بار است که به مدت سه روز برگزار می‌شود. ATF به رشد خود ادامه می‌دهد. ما به برنامه پنل‌های خود اضافات و تغییراتی افزوده‌ایم. پنل‌هایمان را بر اساس موضوعات تخصصی مختلف تقسیم کرده‌ایم؛ ما پنج صحنه خواهیم داشت: ATF-HEALTH، ATF-TECH، ATF-COUNTRIES، ATF-SPORTS و ATF-MAIN STAGE. بیش از ۱۰۰ سخنران، دانش، بینش‌ها و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک خواهند گذاشت. علاوه بر این، انتظار داریم تعداد آژانس‌هایی که از خارج از کشور می‌آیند، افزایش یابد. همچنین به زودی شگفتی‌های جدیدی خواهیم داشت.

پیدا کردن چنین تجربه‌ای برای حرفه‌ای‌های گردشگری ترکیه در هیچ نمایشگاه دیگری ممکن نیست”

درباره مشارکت ATF در گردشگری ترکیه چه نظری دارید؟ 
ATF پربارترین نمایشگاه گردشگری در جهان برای ترکیه و به ویژه گردشگری تفریحی است. تقریباً تمامی تور اپراتورهایی که گردشگری تفریحی را بازاریابی و فروش می‌کنند و بیشتر بازارها به صورت نهادی در نمایشگاه شرکت می‌کنند. برای گردشگران ترکیه‌ای امکان ندارد که چنین نمایشگاهی را در هیچ جای دیگری از جهان پیدا کنند. بنابراین، نمایشگاه گردشگری آنتالیا پربارترین نمایشگاه برای محصولات گردشگری ترکیه در ترکیه، مدیترانه و حتی جهان است. این موضوع برای بازاریابی برندهای دیگر که می‌خواهند در گردشگری تفریحی رشد کنند، فروش انجام دهند، ارتباطات خود را تقویت کنند و برای محصولات دیگر کشورها نیز صادق است.
مردم این نمایشگاه را با نمایشگاه‌های دیگر در جهان مقایسه می‌کنند. من معتقدم ما بهترین هستیم و فکر می‌کنم این مفهوم از بهترین بودن را بهبود خواهیم بخشید. یک مقصد گردشگری جاه‌طلبانه، یک برند گردشگری جاه‌طلبانه و یک کشور گردشگری جاه‌طلبانه به برندهای گردشگری متفاوت در زمینه‌های مختلف نیاز دارد. نمایشگاه گردشگری آنتالیا به بخش، حرفه‌ای‌های آن، سرمایه‌گذاران، ذی‌نفعان، و استارت‌آپ‌ها یک افق، یک اشتراک، یک وحدت و یک پلتفرم اشتراک اطلاعات در ساختار یک نمایشگاه ارائه می‌دهد که بخش گردشگری ما را تقویت می‌کند، به حرکت آن به جلو کمک می‌کند و به توسعه آن شرطی است. این پلتفرم روز به روز توسعه می‌یابد و خود را بهبود می‌بخشد تا به آن‌ها خدمت کند.

خورشید گردشگری آفریقا در مصر طلوع می‌کند

علاوه بر ترکیه، شما با مجمع گردشگری آفریقا به آفریقا نیز گشوده شده‌اید. انتظارات شما از برگزاری نمایشگاه گردشگری آفریقا چیست؟
نمایشگاه گردشگری آفریقا که توسط دنیای گردشگری به شدت مورد انتظار است، در سال ۲۰۲۵ در شرم‌الشیخ مصر دوباره درهای خود را باز خواهد کرد. این سازمان معتبر که هدف آن آوردن پتانسیل غنی گردشگری آفریقا به صحنه جهانی است، هیجان زیادی در این بخش ایجاد کرده است. به عنوان ادامه مجمع گردشگری آفریقا، این نمایشگاه هم به معرفی ارزش‌های گردشگری آفریقا خواهد پرداخت و هم حرفه‌ای‌های گردشگری ترکیه را با نمایندگان جهانی گرد هم خواهد آورد.
نمایشگاه گردشگری آفریقا یک پلتفرم مهم برای حمایت از بخش گردشگری در حال توسعه سریع، ایجاد فرصت‌های همکاری و کمک به توسعه پایدار گردشگری ارائه می‌دهد. این نمایشگاه که با تم B2B به طور اختصاصی برای حرفه‌ای‌های گردشگری توجه زیادی را به خود جلب کرده است، نماینده یک رویکرد نوآورانه در این بخش است.
GMT Fuarcılık در سال ۲۰۱۹ با نمایشگاه گردشگری آنتالیا (ATF) به این رویکرد نوآورانه در سازماندهی نمایشگاه قدم گذاشت. ATF که با اصول “بازاریابی در محل” حرفه‌ای‌های گردشگری ملی و بین‌المللی، سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌ها را گرد هم آورده است، میزبان جلسات تجاری یک به یک با بیش از ۲۰ هزار شرکت‌کننده حرفه‌ای و ۲ هزار آژانس مسافرتی دعوت‌شده در هر اکتبر است. نمایشگاه گردشگری آنتالیا که به طور اختصاصی برای حرفه‌ای‌های صنعت است، در پنج سال گذشته بیش از ۷۰ هزار حرفه‌ای گردشگری را میزبانی کرده است.
GMT آفریقا دومین دوره از سری نمایشگاه ATF، مجمع گردشگری آفریقا را در تاریخ ۲۰-۲۱ مه ۲۰۲۴ سازماندهی کرد. استقبال شدید و بازخورد مثبت از این مجمع میل و نیاز به سازماندهی نمایشگاه گردشگری آفریقا را افزایش داد. نمایشگاه گردشگری آفریقا که با حضور نهادهای دولتی، ذی‌نفعان صنعت و حرفه‌ای‌های گردشگری برگزار خواهد شد، بر جمعیت جوان آفریقا و تنوع فرهنگی تمرکز خواهد کرد و استراتژی‌های رشد پایدار و فرصت‌های کسب و کار برای گردشگری قاره را به پلتفرم اشتراک اطلاعات خواهد آورد.

مجله GM، بزرگ‌ترین نشریه گردشگری ترکیه، ۲۰ ساله می‌شود

علاوه بر سازماندهی نمایشگاه‌ها، شما در بخش رسانه‌ای گردشگری نیز نامی برای خود دست و پا کرده‌اید. با ۲۰ سال انتشار مستمر مجله GM و وب‌سایت خبری gmdergi.com، می‌توان گفت که شما بزرگ‌ترین رسانه گردشگری در ترکیه هستید. در این باره چه می‌خواهید بگویید؟
از بازخوردهای ارزشمند شما سپاسگزارم. امسال، ما با افتخار ۲۰مین سالگرد مجله GM، طولانی‌ترین نشریه گردشگری ترکیه را جشن می‌گیریم. در این سفر تقریباً یک‌چهارم قرن، ما نقش مهمی در اشتراک‌گذاری اطلاعات، ترویج ایده‌های نوآورانه و توسعه حرفه‌ای در بخش داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا به گردشگری جهان، به ویژه گردشگری ترکیه، کمک کنیم.
مجله GM که در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شد، در بیست سال گذشته تغییرات، تحولات و داستان‌های موفقیت‌آمیز در این بخش را با خوانندگان ارزشمند خود به اشتراک گذاشته است.
در هر شماره، ما توانسته‌ایم با پوشش جنبه‌های مختلف گردشگری، نبض این بخش را نگه داریم. مجله GM، صدای بلند گردشگری، با علاقه و حمایت خوانندگان وفادار خود به رشد خود ادامه خواهد داد و به انتشار مطالبی ارزشمند برای این بخش ادامه خواهد داد.
همچنین gmdergi.com، پلتفرم دیجیتال ما که یک منبع قابل اعتماد و جامع برای اخبار و روندهای گردشگری است، با ارائه گزارش‌های دقیق و بینش‌های تحلیلی، خدمات ارزشمندی به بخش گردشگری ارائه می‌دهد.
ما به عنوان GM Center با مجله GM، وب‌سایت خبری gmdergi.com و سایر ابتکارات خود در حوزه رسانه‌ای، به خدمت به گردشگری ادامه خواهیم داد و نقش خود را در پیشرفت و توسعه این بخش حفظ خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ