سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان

اولین موضوعی که باید در زمینه ثبت شرکت در عمان به آن توجه داشته باشید این است که آیا شما حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان را در اختیار دارید یا خیر.

این قانون درمورد همه کشورهای جهان صدق می‌کند. یعنی شما در هر کشوری که بخواهید شرکتی به راه بیندازید، ابتدا باید طبق قوانین آن کشور، حداقل سرمایه را تامین کنید.

بنابراین ما قرار است در این مطلب، برای شما توضیح دهیم که سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان چقدر است و آیا برای همه انواع شرکت‌ها شما یک مبلغ سرمایه ثابت را نیاز دارید یا خیر. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

برای ثبت شرکت در عمان باید چه شرایطی داشته باشیم؟

شرایط متعددی برای ثبت شرکت در عمان تعریف شده است اما سه شرط بسیار مهم عبارتند از:

  1. شما باید حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی شرکت را تامین نمایید و مدارکی را در اختیار دولت عمان قرار دهید که نشان می‌دهد قادر به تامین این سرمایه هستید.
  2. لازم است برای راه‌اندازی شرکت خود، ایده تجاری کارآمد و اشتغال‌زا داشته باشید. دولت عمان بیشتر از ایده‌های نو و کارآفرینی حمایت می‌کند.
  3. در نهایت شما باید مجوزها و تاییدیه‌های لازم را از دولت عمان دریافت نمایید.

این سه شرط، جزء شروط اساسی و اصلی برای راه‌اندازی شرکت در کشور عمان به حساب می‌آیند و همانگونه که متوجه شدید، اولین شرط اساسی، داشتن سرمایه لازم است.

شما به عنوان سرمایه‌گذار، وقتی به فکر ثبت شرکت در عمان هستید، باید ابتدا برآوردی از هزینه‌های اولیه داشته باشید تا بدانید آیا می‌توانید حداقل سرمایه را برای راه‌اندازی شرکت تامین کنید؟

آیا می‌توانید حقوق کارمندان خود را به موقع و طبق قوانین کشور عمان پرداخت نمایید؟

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان

به طور کلی چند عامل بر روی حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان تاثیر می‌گذارد:

۱٫   شما چه نوع شرکتی را انتخاب کرده‌اید.

انواع شرکت‌هایی که می‌توانید در کشور عمان به ثبت برسانید شامل شرکت‌های سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط، شرکت تعاونی، شرکت خدمات مالی و شرکت‌های خدماتی و تجاری هستند.

براساس اینکه شما کدام یک از شرکت‌ها را انتخاب کرده‌اید، حداقل سرمایه‌ای که باید در اختیار داشته باشید، متفاوت خواهد بود.

از آنجایی که دولت عمان این حداقل سرمایه را هر ساله به روز رسانی می‌کند، شما در اولین قدم باید قوانین کشور عمان را بررسی نمایید تا بتوانید ازحداقل سرمایه لازم برای ثبت هر یک از شرکت‌ها در کشور عمان را مطلع شوید.

۱٫  حوزه فعالیت شما چگونه است؟

افرادی که می‌خواهند وارد بازارهای جهانی شوند و حیطه فعالیت خود را از عمان فراتر ببرند، مسلماً به دلیل اینکه هم در بازارهای داخلی عمان و هم در بازارهای خارجی کشور عمان فعالیت دارند، سرمایه بیشتری را باید وارد این کشور کنند.

۱٫  نرخ ارز چقدر است؟

 متاسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که نرخ ارز جهانی بر روی ارزش پول کشورها تاثیر می‌گذارند و در این میان، ایران در چند سال اخیر لطمه زیادی دیده است.

شاید حداقل سرمایه ثبت شرکت در عمان برای خود مردم کشور عمان چندان زیاد نباشد ولی برای شما که ایرانی هستید، به دلیل نوسانات زیاد نرخ ارز، مجبور خواهید بود مبلغ زیادی را برای تامین این سرمایه کنار بگذارید.

نکته مهمی که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم، بحث حضور مشاورین متخصص در کنار شما برای ثبت شرکت در عمان است.

آیا می‌دانید اگر شما افراد متخصص، کاربلد و حرفه‌ای که سابقه درخشانی در حوزه ثبت شرکت در عمان دارند را در کنار خود داشته باشید علاوه بر اینکه روال کار بسیار سریع و بدون هیچ تخلف قانونی پیش می‌رود، می‌توانید در تامین حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان یک سیاست درستی را در پیش گرفته و در نتیجه بتوانید هزینه کمتری را برای ثبت شرکت خرج کنید؟

گاهی اوقات افراد به اشتباه شرکتی را انتخاب می‌کنند که مجبور هستند سرمایه زیادی را وارد کشور عمان کنند. در صورتی که با انتخاب شرکتی با سرمایه کمتر، می‌توانند کسب و کار گسترده‌ای را به راه بیندازند. در این زمان است که افراد با تخصص خود در این حیطه می‌توانند به کمک شما بیایند.

نرخ حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در عمان در مناطق مختلف این کشور

نکته بسیار مهم که باید متذکر شویم این است که تمامی مناطق و استان‌های کشور عمان از قانون دولتی پیروی می‌کنند. در نتیجه شما در هر یک از مناطق کشور عمان که شرکتی را به راه می‌اندازید، موظف هستید طبق قوانین کشور عمان، حداقل سرمایه را برای ثبت شرکت خود تامین نمایید. در غیر این صورت طبق قوانین تنظیم شده، اجازه ثبت شرکت به شما داده نخواهد شد. بنابراین انتخاب منطقه بر روی حداقل سرمایه تاثیر نمی‌گذارد ولی آینده سرمایه‌گذاری شما را تامین خواهد کرد.

برخی از مناطق مثل شهر مسقط، به دلیل راه‌های ارتباطی، پررونق بودن، دسترسی به مشتریان بیشتر و توریست محور بودن، سرمایه شما را در مدت کوتاه‌تری توسعه می‌بخشند.

همانگونه که در این مطلب برای شما توضیح دادیم، بهترین راهکار برای اینکه بتوانید شرکتی را در کشور عمان به ثبت برسانید تا یک سرمایه‌گذاری آینده‌دار داشته باشید این است که از مشاوران متخصص و کاربلد کمک بگیرید. خوشبختانه موسسات مهاجرتی زیادی در ایران حضور دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. اما باید ابتدا مطمئن شوید که موسسه مربوطه، دارای مجوز از سوی دولت ایران است و سابقه درخشانی در حوزه مهاجرت و ثبت شرکت در کشورهای خارجی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ