رفیعی: سفرهای ارزان‌تر زیارتی با بخش خصوصی

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه دو تشکل دیگر، در نامه‌ای به سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار واگذاری وظایف سازمان حج و زیارت به بخش خصوصی شدند. این درخواست با استناد به اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران، حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، با اعلام این خبر اظهار داشت: “چند روز پیش نامه‌ای را با امضای سه تشکل زیارتی به وزیر محترم ارشاد ارسال کردیم و در آن مشکلات مرتبط با گردشگری زیارتی را مطرح کردیم. از وزیر ارشاد خواسته‌ایم که وظایف سازمان حج و زیارت به بخش خصوصی واگذار شود.”

وی افزود: “براساس آمارها، از ۶ میلیون خروجی سالانه کشور، حدود ۴ میلیون نفر به عراق سفر می‌کنند. این مسافران که برای زیارت عتبات عالیات به عراق می‌روند، بخشی از گردشگران زیارتی هستند.”

رفیعی با انتقاد از نقش سازمان حج و زیارت در مدیریت سفرهای زیارتی گفت: “در هیچ کجای دنیا سازمانی مشابه سازمان حج و زیارت برای مدیریت گردشگری زیارتی وجود ندارد. سفرهای زیارتی توسط بخش خصوصی ارزان‌تر و با کیفیت‌تر از سفرهایی است که سازمان حج و زیارت انجام می‌دهد.”

وی همچنین به نرخ‌های بالای اعلام‌شده از سوی سازمان حج و زیارت برای سفرهای عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: “سفرهای زیارتی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، هزینه کمتری برای زائرین دارد و خدمات باکیفیت‌تری ارائه می‌شود.”

رفیعی تصریح کرد: “تا زمانی که وظایف سازمان حج و زیارت به بخش خصوصی واگذار نشود، مشکلات موجود در حوزه گردشگری زیارتی کشور حل نخواهد شد. ما از وزیر ارشاد درخواست کرده‌ایم که اگر نمی‌توانند وظایف این سازمان را به بخش خصوصی واگذار کنند، حداقل مدیریت آن را با مشورت صاحب‌نظران از بخش خصوصی انتخاب کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ