خداحافظی با ضرغامی و طرح مطالبات به صالحی امیری

 

در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور وزرای سابق و فعلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هتل آزادی تهران برگزار شد، فعالان گردشگری کشور ضمن خداحافظی با سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر سابق میراث فرهنگی در دولت سیزدهم، مطالبات و چالش‌های این حوزه را با سیدرضا صالحی امیری، وزیر جدید مطرح کردند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی میان بخش خصوصی و دولت برای توسعه صنعت گردشگری گفت: “همراهی این دو بخش می‌تواند موانع بزرگ در مسیر رشد گردشگری ایران را برطرف کند.”

همچنین مصطفی شفیعی شکیب، رئیس جامعه تورگردانان ایران، به تلاش‌های دولت سیزدهم و لغو روادید یک‌جانبه برای احیای گردشگری در دوران کرونا اشاره کرد. وی از وزیر جدید درخواست کرد با مقابله با ایران‌هراسی، بستر جذب گردشگران خارجی را فراهم کند.

نیما آذری، رئیس انجمن موسسات آموزش گردشگری نیز بر اهمیت آموزش در این صنعت تاکید کرد و از وزیر جدید خواست تا نگاه امنیتی به گردشگری را کاهش داده و به توسعه روابط بین‌المللی کمک کند.

در این نشست، یاور تعبیری، رئیس جامعه بومگردی ایران و حسین نکونام، رئیس جامعه گردشگری سلامت، نیز مطالبات خود را در زمینه ترویج بومگردی و حل مشکلات گردشگری سلامت مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ